igår+ idag

Igår hade jag först min danslektion med C-gruppen och de va så himla roligt! Inte bara för att Sofie och jag nu går i samma grupp utan också att dansen och lärarnen var så bra, eller hela gruppen är en super grupp! :D
Efter de åkte jag hem till Sanna, där jag sen skulle sova kvar. Där hade gullungen ordnat godis, jordgubbar och läsk med socker runt glaset..och inte att glömma den SMÄLTA CHOLKADEN! fast den vart liksom inte så rinnande till en början hah, men de var god endå:)
Sen hände ju de roligaste av allt:
Jag står och borstar tänderna när Sanna helt plötsligt skriker mitt namn från ballkongen. Jag rusar dit och när jag ser henne står hon och as garvar, hon har nämligen lyckats tappa sin mobil från ballkongen på andra våningen! Vi står och tittar ner ifall vi ser den, vilket vi inte gör eftersom att de är kolsvart. Så jag ringer till mobilen och då hör vi att den ligger någonstans där nere, eller på grannens ballkong under oss. Jag ringer några extra gånger för att vi ska höra vart den ligger för ingen av oss vill knacka på mitt i natten till grannen för att fråga om vi kan få kolla efter hennes mobil hon har tappat. Men vi kan inte riktigt höra vart den kommer ifrån så vi bestämmer oss för att gå ut och leta i buskarna. Jag får skynda mig att klä på mig lite kläder eftersom att jag bara hade en t-shirt. Jag kan säga att min klädkombenation inte var så vacker. Vi går hur som helst ner och börjar leta med hjälp av en ficklampa. Jag ringer också till den för att se om vi kan hitta den bättre då. Sanna säger att hon ser mobilen , men när vi kollar närmare var de bara ett godispapper, men hon envisades ett tag på att de va mobilen ialf, sötnöt! När vi förstår att den måste ligga på grannens ballkong knackar Sanna på fönsteret och en tjej kommer och ser skräckslagen ut, jag kunde inte titta på henne för jag ståd bara och skrattade så jag var dubbelvikt. Tillslut går tjejen och hämtar mobilen som låg på deras ballkong och Sanna får tillbaka den! Ja efter de när vi kom in så la vi oss i soffan och bara as garvade, eller jag låg i soffan Sanna låg på golvet!
De var i alla fall den dagens stora händelse,.. när Sanna tappade sin mobil!



Här har vi den lilla picknicken hon hade fixat, och chokladen som såg ut så här efter ett försök att ha vatten i den...



Sanna, den underbara söta personen som fixande allt, tack älsklingen min!



och inte för att glömma den super super super fina födelsedags present hon gav mig, asså jag lovar jag bara stod och stirrade på dom i säkert en halvtimme, dom är ju otroligt vackra!



De där var alltså gårdagen. Idag har jag varit i skolan för första gången på riktigt efter sommarlovet. De var riktigt kul faktiskt, men de kändes inte som skola direkt, eller de gör de typ aldrig på STEG. Vart lite stressad när jag sen skulle hem för vi fick endå lite läxor och jag som redan är väldigt stressad för min dans, och de gjorde då bara saken ännu värre. Men då är de så underbart att man har så härliga vänner. Först fick jag skjuts av Emma hela vägen hem från Huddinge C sen stannade hon hos mig tills hon skulle hem till sin mormor. Men då hjälpte hon mig ialla fall att välja en låt till min dans och den är riktigt bra och nu är jag riktigt taggad på att börja med den. Så tack hjärta för hjälpen med de, det var verkligen en stor börda som ramlade av mina axlar!

Nu har jag skrivit väldigt mycket men de blir så när man inte har uppdaterat på några dagar, fy Hanife ändring på de! haha nej nu ska jag börja på dansen yeah!
/H.I

Kommentarer
Postat av: Anna

hahahahha Sanna då!



Gud vilken fin present hon gav dig, och allt hon fixade för dig, så söt! :)

2009-08-24 @ 21:44:32
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Johan

vacker present :)

2009-08-27 @ 23:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0